KRZYSZTOF MATUŁAWEB DEVELOPER
Dostosuj fragmenty wyników wyszukiwania

Dostosuj fragmenty wyników wyszukiwania

Brak komentarzy Opublikował Krzysztof czwartek, 26 września 2019 r.

Google daje właścicielom witryn możliwość dostosowania sposobu wyświetlania ich zawartości w wynikach wyszukiwania.

Domyślnie Google zawsze generował fragmenty wyszukiwania zgodnie z zapytaniami użytkowników i typami urządzeń, z których korzystają.

Jednak wcześniej nie było miejsca na dostosowanie - można było tylko zezwolić na fragment tekstu lub go nie zezwolić.

Teraz Google wprowadza wiele metod, które pozwalają na bardziej szczegółową konfigurację zawartości podglądu wyświetlanej na stronach internetowych.

Te metody obejmują używanie metatagów robotów, a także zupełnie nowego typu atrybutu HTML. Oto więcej informacji o każdej z tych metod.

Konfigurowanie fragmentów wyszukiwania za pomocą metatagów Robots

Treść wyświetlana w podglądzie fragmentu wyszukiwania można teraz konfigurować za pomocą metatagów robotów.

Następujące metatagi robots można dodać do strony HTML lub określić za pomocą nagłówka HTTP x-robots-tag:

  • „Nosnippet” - jest to istniejąca opcja określająca, że ​​nie chcesz pokazywać żadnego fragmentu tekstu dla strony.

  • „Max-snippet: [number]” (NEW) - Podaj maksymalną długość tekstu, w postaci fragmentu kodu dla swojej strony.

  • „Maks. Podgląd wideo: [liczba]” (NOWOŚĆ) - Określ maksymalny czas trwania animowanego podglądu wideo w sekundach.

  • „Maks. Podgląd obrazu: [ustawienie]” (NOWOŚĆ) - Określ maksymalny rozmiar podglądu obrazu, który ma być wyświetlany dla obrazów na tej stronie, używając „none”, „standard” lub „large”.

Powyższe metatagi robotów można również łączyć, na przykład:

<meta name = „robots” content = ”max-snippet: 50,
max-image-preview: large”>

Nowy atrybut HTML-nosnippet danych

Google wprowadza zupełnie nowy sposób ograniczenia, która część strony może być wyświetlana jako podgląd w wynikach wyszukiwania.

Nowy atrybut HTML „data-nosnippet” dla elementów span, div i sekcji może zapobiegać wyświetlaniu określonych części strony HTML w ramach fragmentu tekstu w wynikach wyszukiwania.

Innymi słowy - jeśli chcesz zapobiec udostępnianiu przez Google zbyt dużej ilości treści w wynikach wyszukiwania, skorzystaj z tej metody.

Oto przykład:

<p>
<span data-nosnippet>Harry Houdini</span>
jest najsłynniejszym magiem, jaki kiedykolwiek żył.
</p>

W tym przykładzie, jeśli ktoś szukałby zapytania typu „najsłynniejszy mag”, atrybut HTML uniemożliwiałby Google udzielenie odpowiedzi (Harry Houdini) w wynikach wyszukiwania.

Oto podsumowanie niezbędnych informacji na temat tych zmian.

Brak zmian w rankingach wyszukiwania

Ta aktualizacja wpłynie tylko na sposób wyświetlania fragmentów w wynikach wyszukiwania. Google potwierdza, że ​​te ustawienia nie będą miały wpływu na rankingi wyszukiwania.

W zależności od tego, jak właściciel witryny zdecyduje się skonfigurować te ustawienia, może to mieć wpływ na CTR, co może następnie wpłynąć na ruch. Ale to nie ma związku z rankingami wyszukiwania.

Kiedy te zmiany wchodzą w życie?

Ustawienia podglądu metatagów robotów zaczną obowiązywać od połowy do końca października 2019 r. Zakończenie globalnego wdrożenia może potrwać tydzień.Atrybut HTML data-nosnippet wejdzie w życie jeszcze w tym roku. Dla tego konkretnego ustawienia nie podano konkretnych ram czasowych.

Czy te nowe zmiany wpłyną na sposób wyświetlania bogatych wyników?

Żadne z tych nowych ustawień nie będą miały wpływu na treść danych strukturalnych, które mogą zostać wyświetlone jako bogaty wynik.Właściciele witryn mają już kontrolę nad treściami wyświetlanymi w bogatych wynikach dzięki temu, co postanowią uwzględnić w samych danych strukturalnych.

Jak te zmiany wpłyną na promowane fragmenty?

Polecane fragmenty zależą od dostępności podglądu treści. Jeśli więc zbyt mocno ograniczysz treść podglądu, może ona nie być już wyświetlana jakofragment opisywany, chociaż nadal może być wyświetlana jako zwykły fragment.

Minimalna liczba znaków wymagana dla opisywanego fragmentu różni się w zależności od języka, dlatego Google nie może podać dokładnej maksymalnej długości fragmentów, aby zapewnić uprawnienia.

Czy właściciele witryn mogą eksperymentować z długością fragmentu?

Właściciele witryn mogą absolutnie dostosować te ustawienia w dowolnym momencie. Na przykład - jeśli podasz maksymalną długość fragmentu, a później zdecydujesz, że wolisz wyświetlać dłuższy fragment w wynikach wyszukiwania, możesz po prostu zmienić atrybut HTML.

Google zauważa, że ​​te nowe metody konfigurowania podglądu fragmentu wyszukiwania będą działać tak samo, jak inne wyniki wyświetlane globalnie. Jeśli ustawienia zostaną zmienione, nowe preferencje zostaną wyświetlone w wynikach wyszukiwania przy następnym przeszukiwaniu strony przez Google.

Google w 100% zastosuje się do tych ustawień.

Te nowe ustawienia nie będą traktowane jako wskazówki ani sugestie. Google będzie w pełni przestrzegać preferencji właścicieli witryn określonych w metatagach robota i / lub atrybucie HTML.

Bez różnicy między ustawieniami na komputery i urządzenia mobilne

Preferencje podglądu zostaną zastosowane zarówno dla wyników wyszukiwania na urządzenia mobilne, jak i komputery. Jeśli witryna ma osobne wersje mobilne i stacjonarne, w obu przypadkach należy zastosować ten sam znacznik.

Kilka ostatnich notatek

Te opcje są teraz dostępne dla właścicieli witryn, ale zmiany nie zostaną odzwierciedlone w wynikach wyszukiwania najwcześniej od połowy do końca października.

Aby uzyskać więcej informacji, zobacz dokumentację programisty Google dotyczącą metatagów .

Podziel się swoimi przemyśleniami na temat tego wpisu.

Ostatnio dodane komentarze

Jeszcze nie dodano komentarzy do tego wpisu.